• dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Co zrobić, gdy ze zwykłego numeru telefonu abonent otrzymał wiadomość SMS z informacją o aktywowaniu subskrypcji, mimo że nie uruchamiał takiej usługi?

Jeżeli ze zwykłego numeru telefonu lub bramki internetowej abonent otrzymał wiadomość SMS z informacją o uruchomieniu subskrypcji i sposobie jej dezaktywowania, mimo że takiej usługi nie uruchamiał, to nie powinien wysyłać zwrotnej wiadomości SMS. 

 

Gry, loterie, konkursy i subskrypcje wiadomości SMS świadczone są tylko i wyłącznie na numerach o podwyższonej opłacie.

W sytuacji otrzymania ze zwykłego numeru telefonu lub z ogólnodostępnej bramki internetowej wiadomości SMS, informującej o uruchomieniu subskrypcji i sposobie jej wyłączenia, w rzeczywistości abonent ma zazwyczaj do czynienia z próbą oszustwa, polegającą na wymuszeniu wysłania wiadomości na numer o podwyższonej opłacie.

Próbą oszustwa abonent może zgłosić do najbliższej jednostki Policji.



Podstawa prawna:
ustawa Kodeks karny
  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2017; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie