• dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Czy abonent może bez konsekwencji wypowiedzieć umowę, jeżeli operator nie rozpoczął świadczenia usług stacjonarnych?

Tak, jeżeli w pierwszej kolejności abonent pisemnie wezwie operatora do spełnienia świadczenia (uruchomienia usługi telekomunikacyjnej), wyznaczając mu rozsądny, możliwy do spełnienia termin, i zaznaczając, że po jego upływie odstąpi od umowy.

 

Oświadczenie o takiej treści warto wysłać do operatora listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

Termin, jaki ma operator na uruchomienie usługi od momentu zawarcia umowy określony jest w umowie lub regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Jeżeli termin ten nie zostanie dotrzymany, abonent może skorzystać z opisanego wyżej uprawnienia, jakie daje ustawa Kodeks cywilny, lub złożyć reklamację.

W przypadku otrzymania negatywnej lub niesatysfakcjonującej odpowiedzi na reklamację, abonent może zwrócić się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o interwencję.



Podstawa prawna:
ustawa Prawo telekomunikacyjne
Rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej
ustawa Kodeks cywilny
  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2017; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie