• dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Czy abonent może bez konsekwencji wypowiedzieć umowę, jeżeli została ona zawarta pod wpływem wprowadzającej w błąd reklamy?

Jeżeli upłynął termin 14 dni na odstąpienie od umowy, to rozwiązanie umowy bez konsekwencji z powodu wprowadzającej w błąd reklamy nie jest możliwe.

 

Usługi telekomunikacyjne świadczone są na podstawie zawartej przez abonenta umowy, a nie na podstawie treści reklamy.

Jeżeli umowa została podpisana w domu, to abonent ma możliwość odstąpienia od niej bez konsekwencji w terminie 14 dni. W tym czasie może on zweryfikować, czy warunki umowy odpowiadają jego oczekiwaniom.

Jeżeli umowa zawierana jest w salonie operatora, to abonent nie ma możliwości odstąpienia od niej w terminie 14 dni. Oznacza to, że przed jej podpisaniem abonent powinien się z nią zapoznać i sprawdzić, czy jest zgodna z jego oczekiwaniami.

W przypadku gdy abonent uważa, że reklama wprowadza w błąd, to sprawę taką może zgłosić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub do Komisji Etyki Reklamy.



Podstawa prawna:
ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów

Komisja Etyki Reklamy (ostatni dostęp: 3 lipca 2017 r., godz. 14:10)
  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2017; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie