• dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Czy abonent może złożyć do operatora odwołanie od sposobu rozpatrzenia reklamacji?

Tak, o ile regulamin świadczenia usług przewiduje taką możliwość. Pod względem prawnym postępowanie reklamacyjne jest postępowaniem jednoinstancyjnym.

 

W regulaminie świadczenia usług operator może określić tryb i formę składania odwołania oraz wyznaczyć termin, w jakim udzielana jest odpowiedź.

Jeżeli regulamin świadczenia usług nie przewiduje możliwości złożenia odwołania od sposobu rozpatrzenia reklamacji, wówczas operator nie ma obowiązku udzielać odpowiedzi.

W przypadku gdy odpowiedź na reklamację jest negatywna lub niesatysfakcjonująca, abonent może zwrócić się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w wnioskiem o interwencję lub przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich (postępowanie ADR).



Podstawa prawna:
ustawa Prawo telekomunikacyjne
Rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej
ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich
  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2017; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie