• dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Czy operator może nałożyć limity na pakiety w ramach RLAH (Roam Like At Home)?

W ramach zasady RLAH operator nie może nałożyć limitów na usługi pakietowe, dotyczące połaczeń telefonicznych oraz odbierania i wysyłania wiadomości SMS. Limity mogą być wprowadzone tylko w przypadku usługi dostępu do Internetu.

 

W ramach pakietowej usługi dostępu do Internetu operatorzy mogą wprowadzić w ramach tego samego pakietu danych odmienny limit danych dla usług w roamingu.

Operator nie ma jednak zupełnej swobody w kształtowaniu limitu danych w roamingu. Minimalna wysokość tego limitu jest powiązana z wysokością opłaty abonamentowej (kwotą doładowania w przypadku usług pre-paid) oraz wielkością pakietu danych.

Po przekroczeniu przyznanego limitu operator może naliczać dodatkowe opłaty.

Jeżeli abonent ma wątpliwości co do wielkości przyznanego pakietu, może złozyć do operatora reklamację. W przypadku gdy odpowiedź na reklamację jest niesatysfakcjonująca, abonent może zwrócić się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w wnioskiem o interwencję.



Podstawa prawna:
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii
ustawa Prawo telekomunikacyjne
  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2018; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie