• dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Czy operator może odmówić przeniesienia numeru telefonu stacjonarnego do innej lokalizacji?

Tak, jeżeli nowy adres instalacji znajduje się poza zasięgiem sieci operatora. Brak przeniesienia numeru nie oznacza, że dotychczasowa umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych przestaje obowiązywać.

 

Operator  odmawia przeniesienia numeru do nowej lokalizacji, jeśli nie ma warunków do podłączenia usługi. Brak możliwości rozpoczęcia świadczenia usług nie wynika ze złej woli operatora.  Jest następstwem negatywnej opinii wywiadu technicznego, w szczególności faktu, że wskazana lokalizacja znajduje się poza zasięgiem sieci danego dostawcy usług.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej nie posiada ustawowych uprawnień do nakazania operatorom telekomunikacyjnym rozbudowy i modernizacji swoich sieci telekomunikacyjnych. Decyzje inwestycyjne podejmowane są przez dostawcę usług i określane przez przyjęte przez niego minimalne wskaźniki rentowności.

W przypadku braku zgody na przeniesienie numeru do nowej lokalizacji, usługi telekomunikacyjne będą nadal świadczone w dotychczasowej lokalizacji do czasu rozwiązania umowy na podstawie pisemnej dyspozycji abonenta.



Podstawa prawna:
ustawa Prawo telekomunikacyjne
Rozporządzenie w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych
  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2017; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie