Internet

2017-06-26
Czy operator ma obowiązek świadczyć usługę internetową?

Nie, operator nie ma obowiązku świadczenia usługi internetowej.

2017-06-26
Jak przenieść usługę internetową do nowego operatora?

Obecnie obowiązujące przepisy ustawy Prawo telekomunikacyjne nie nakładają na operatorów obowiązku przenoszenia usługi dostępu do Internetu. Tym samym nie ma możliwości przeniesienia usługi internetowej.

2017-06-26
Czy operator może odmówić przeniesienia stacjonarnej usługi internetowej do innej lokalizacji?

Obecnie obowiązujące przepisy ustawy Prawo telekomunikacyjne nie nakładają na operatorów obowiązku przenoszenia usługi dostępu do Internetu do innej lokalizacji. Tym samym nie ma możliwości przeniesienia usługi internetowej w inne miejsce.

2017-06-26
Czy operator odpowiada za uszkodzony podczas burzy modem/router/komputer?

Nie, operator nie odpowiada za szkody powstałe w skutek tzw. siły wyższej.

2017-06-26
Ile czasu ma operator na usunięcie awarii usługi internetowej?

Termin usunięcia awarii powinien być wskazany przez operatora w warunkach umowy. Przepisy prawa nie określają tego terminu.

2017-06-26
Czym różni się szybkość transferu/transmisji danych od przepustowości łącza?

Przepustowość łącza to „paczka” danych (ilość danych w jednej przesyłce), a szybkość transmisji danych (przepływność łącza) to prędkość, z którą ta „paczka” się przemieszcza.

2017-06-26
Czy korzystanie z ogólnodostępnych hotspotów Wi-Fi jest bezpieczne?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy korzystanie z ogólnodostępnych hotspotów Wi-Fi jest bezpieczne. Jeżeli abonent robi to rozważnie, wówczas ryzyko negatywnych konsekwencji jest minimalizowane.

2017-06-26
Gdzie zgłosić sprawę związaną z funkcjonowaniem poczty elektronicznej (e-mail)?

Sprawy związane z funkcjonowaniem poczty elektronicznej należy zgłaszać bezpośrednio do administratora portalu pocztowego. Pomoc w tym zakresie można uzyskać u miejscowo właściwego Rzecznika Konsumentów.


  • CIK © UKE 2009 - 2014; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • mapa serwisu
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • twitter
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie