Prezes UKE ostrzega – zanim zadzwonisz - sprawdź numer!

telefon komórkowy zdjęcie

Kierując się ochroną użytkowników usług telekomunikacyjnych oraz przeciwdziałając nieuczciwym praktykom, jakich dopuszczają się niektóre serwisy internetowe, Prezes UKE ostrzega przed możliwością nadużyć i wykorzystywania usług telekomunikacyjnych niezgodnie z prawem.

 


Potrzebujesz skontaktować się ze swoim operatorem? Sprawdź numer telefonu do kontaktu (numer do biura obsługi/infolinii) w dokumentach umowy lub na stronie internetowej operatora.

Bądź czujny i zachowaj szczególną ostrożność korzystając z pośrednictwa różnego rodzaju serwisów internetowych czy też podmiotów - oferujących tzw. automatyczne połączenie z biurem obsługi/infolinią danego operatora, bowiem taka usługa może wiązać się z dodatkową (wysoką) opłatą.

Z informacji posiadanych przez Prezesa UKE wynika, iż w Internecie funkcjonują serwisy, które umożliwiają abonentowi – za pośrednictwem dedykowanego numeru telefonu - połączenie z konsultantem biura obsługi klienta/infolinii danego operatora, oferując przy tym dodatkowo np. zapis (nagranie) rozmowy z konsultantem. Gdzie jest haczyk?

Otóż najczęściej ten dedykowany numer telefonu za pośrednictwem którego serwis przekierowuje połączenie na numer biura obsługi klienta/infolinii danego operatora, to numer o podwyższonej opłacie np. 70X-XXX-XXX. W efekcie abonent obciążany jest znacznie wyższą opłatą, niż ta którą zapłaciłby wykonując samodzielnie połączenie na numer biura obsługi/infolinii swojego operatora.

Z reguły na stronach internetowych tego rodzaju serwisów, zamieszczone informacje na temat usługi przekierowania lub innej np. nagrania rozmowy telefonicznej są nieprawdziwe lub wprowadzają w błąd potencjalnych użytkowników nie wskazując, że połączenie z biurem obsługi/infolinią będzie realizowane w drodze połączenia o podwyższonej opłacie.

Pamiętaj!

Potrzebujesz skontaktować się ze swoim operatorem – sprawdź możliwe formy kontaktu i wybierz jedną z nich np.: 1) telefonicznie - sprawdź dokładnie numer telefonu do biura obsługi/numer na infolinię na stronie internetowej operatora lub dokumentach umowy np. w regulaminie 2) elektronicznie - sprawdź dokładny adres e-mail, na który należy kierować korespondencję lub skorzystaj z możliwości przesłania korespondencji poprzez indywidualne konto użytkownika dostępne po zalogowaniu się do serwisu internetowego operatora.

Prezes UKE przypomina

Zgodnie z prawem, operator (dostawca usług) zapewnia swoim abonentom możliwość uzyskania połączenia z konsultantem. Operatorzy z reguły udostępniają jeden ogólny numer do biura obsługi klienta/infolinii, pozwalający abonentowi na nawiązanie kontaktu telefonicznego w sprawie zawartej umowy lub uzyskania informacji na temat świadczonych usług. Co istotne w przypadku konsumentów, koszt takiego połączenia z biurem obsługi/infolinią nie może być wyższy niż opłata za wykonanie zwykłego połączenia telefonicznego - zgodnie z pakietem taryfowym, z którego konsument korzysta.

 

  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2014; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • mapa serwisu
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • twitter
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie