• dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

"Sprawdzaj, co podpisujesz" - w trosce o seniora

„Sprawdzaj co podpisujesz” – w trosce o seniora
„Sprawdzaj co podpisujesz” – pracownicy UKE przekonywali seniorów do podejmowania świadomych i rozważnych decyzji podczas inaugurującego spotkania „Akademii Seniora II” ze słuchaczami Uniwersytetu III Wieku w Augustowie.

 

To kolejna społeczna kampania Prezesa UKE, tym razem skierowana do Seniorów, a realizowana we współpracy z Komendą Wojewódzką Policji w Białymstoku i przedstawicielami Narodowego Banku Polskiego.

Najważniejszym, głównym celem przedsięwzięcia jest przekazanie informacji o możliwych zagrożeniach finansowych, kreowanie postaw społecznych sprzyjających zapobieganiu oszustwom oraz zwiększenie dostępu do informacji o możliwościach uzyskania pomocy w trudnych sytuacjach życiowych związanych z podjęciem decyzji finansowych.

Seniorzy mogli posłuchać pracowników pionu prewencji, kryminalnego oraz psychologa policyjnego i dzięki nim poznać metody działania oszustów telefonicznych i mechanizmy wywierania wpływu na rozmówcę. Zwracali oni uwagę na zachowanie właściwych postaw społecznych, czyli takich, dzięki którym  zmniejszy się skala tego rodzaju nadużyć i ograniczy poczucie bezradności i bycia potencjalną ofiarą. Projekt ma wpływać  na podniesienie poczucia bezpieczeństwa oraz wzrost świadomości osób starszych.

Pracownicy UKE omówili szczegółowo zasady bezpiecznego postępowania przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Wytłumaczyli jak przebiega proces nieuczciwego pozyskiwania abonentów przy zmianie dostawcy usług telefonii stacjonarnej, przedstawili prawa abonenta, udzielili porad, uczestniczyli w dyskusji i odpowiadali  na pytania. Poruszyli również istotne kwestię dotyczącą użytkowników telefonów stacjonarnych i użytkowników sieci telefonii  komórkowych w systemie UMTS i częstych zakłóceniach spowodowanych używaniem telefonów bezprzewodowych typu DECT. Osoby posiadające aparaty tego typu, najczęściej pozyskane z USA i Kanady, nie miały świadomości o zakazie ich używania na terenie Polski.

Podczas spotkania „Akademii Seniora II” zwracano również uwagę uczestników na temat bezpieczeństwa w finansach prezentowany przez przedstawiciela Narodowego Banku Polskiego, a w trosce o dobro seniorów, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, zwracano uwagę jak istotne jest dbanie o osoby starsze, szczególnie te cierpiące na zaniki pamięci i samotnie zamieszkujące. To zadanie dla członków rodziny, znajomych, sąsiadów.

Spotkanie wywołało spore poruszenie i cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem, a seniorzy dzielili się doświadczeniami oraz historiami, które stały się ostrzeżeniem dla pozostałych uczestników.

Głównym założeniem prowadzonej akcji jest przeszkolenie minimum 300 seniorów w wieku 50+, w powiatach województwa podlaskiego. Kampania jest realizowana na przełomie roku, od listopada 2016 do marca 2017 r.

Część zdjęć udostępnione przez:  http://www.augustow.policja.gov.pl



  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2017; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie