Czy operator ma obowiązek przenieść mój numer z oferty abonamentowej na ofertę pre-paid?

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r., poz. 243 t.j.) oraz przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 1670), Abonent będący stroną umowy z dostawcą usług zapewniającym przyłączenie do publicznej sieci operatora lub Użytkownik końcowy usługi przedpłaconej świadczonej w ruchomej publicznej sieci telefonicznej, może żądać przy zmianie operatora przeniesienia przydzielonego numeru do istniejącej sieci innego operatora / nowego dostawcy usług.

Zgodnie z powyższym na dostawcy usług spoczywa obowiązek realizacji przeniesienia przydzielonego numeru Abonenta od jednego do drugiego operatora. Dostawca usług nie ma obowiązku realizowania migracji z jednej oferty (post-paid) do oferty (pre-paid) w obrębie własnej sieci.

Skoro właściwe przepisy nie obligują operatorów do dokonania powyższego, dokonanie migracji z oferty post-paid do oferty pre-paid w ramach własnej sieci, zależy wyłączenie od samego operatora.

 

  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2014; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • mapa serwisu
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • twitter
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie