Uciążliwe telefony

1. Masz telefon po firmie? – skontaktuj się z Twoim Operatorem telekomunikacyjnym i zażądaj zmiany numeru telefonu. Przysługuje Ci do tego prawo na mocy art. 69 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Wystarczy tylko złożyć pisemny wniosek i opisać, co jest przyczyną uciążliwości.

2. Ktoś do Ciebie wydzwania o różnej porze i grozi Ci przez telefon? Nie czekaj! Skontaktuj się niezwłocznie z najbliższą komendą policji. (tel. 112) i zgłoś to oficerowi dyżurnemu. Zastanów się nad zmianą numeru telefonu – patrz. pkt 1.

3. Odbierasz telefon i słyszysz nagrany z automatu głos, namawiający Cię do zadzwonienia pod podany numer, zakupu usługi, etc. ? – Postaraj się zapisać lub zapamiętać numer telefonu lub nazwę firmy i skontaktuj się z Urzędem Komunikacji Elektronicznej, gdyż używanie automatycznych systemów wywołujących bez Twojej wyraźnej zgody jest naruszeniem prawa.

4. Masz już dosyć kolejnych konsultantów namawiających Cię do nowych usług lub nadmiaru reklam dołączanych do rachunków telefonicznych?
– Skontaktuj się z Twoim Operatorem telekomunikacyjnym i wycofaj Twoją zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w celach marketingowych.

 

  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2014; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • mapa serwisu
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • twitter
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie