Zawyżony rachunek telefoniczny i co dalej?

Jeśli otrzymałeś(aś) rachunek telefoniczny na podejrzanie wysoką kwotę, to nie wpadaj w panikę, tylko postaraj się wykonać następujące czynności:

1. Skontaktuj się ze swoim Operatorem telekomunikacyjnym i poproś o przesłanie billingu, czyli szczegółowego wykazu wykonanych przez Ciebie połączeń telefonicznych. W Telekomunikacji Polskiej S.A. taki rachunek możesz zamówić za darmo, również operatorzy telefonii komórkowej nie zawsze pobierają za niego opłaty. Pozostali operatorzy mogą jednak pobrać od Ciebie opłatę za przysłanie billingu.

2. Przejrzyj spokojnie numery telefoniczne i na kopii billingu zaznacz numery, których zupełnie nie znasz. Spytaj się również domowników, czy oni także nie znają zaznaczonych przez Ciebie numerów.

3. Następnie złóż oficjalną reklamację do Operatora przekazując mu w załączeniu kopię billingu, z tymi połączeniami, których nie znasz bądź nie wykonywałeś(aś).

4. Jeśli Operator uzna Twoją reklamację, sprawa jest zakończona. W przeciwnym razie pozostaje Ci jeszcze dochodzenie Twoich roszczeń w ramach postępowań mediacyjnych lub przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

 

  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2014; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • mapa serwisu
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • twitter
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie