Złożyłem reklamację - jak liczyć bieg terminu 30-stu dni odpowiedzi operatora na reklamację?

Zgodnie z art. 106 ust. 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2014 r., poz. 243 t.j.) jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie została rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że reklamacja ta została uwzględniona. Przepis ust. 2 zawiera domniemanie faktyczne uwzględnienia reklamacji, jeżeli od jej złożenia upłynęło 30 dni, a reklamacja nie została rozpatrzona.

Termin na udzielenie odpowiedzi na reklamację, upływa po 30-stu dniach od dnia jej złożenia, przy czym pierwszym dniem terminu, jest dzień następny po dniu, w którym doszło do złożenia rekalamacji (np. zgłoszenie telefoniczne).

Jeżeli reklamację do operatora zgłosiliśmy np.: w dniu 1 grudnia 2009 r. to termin 30 dni liczymy począwszy od dnia 2 grudnia 2009 r. A zatem w tym przypadku termin 30-stu dni, jakie operator ma na rozpatrzenie reklamacji, upływa w dniu 31 grudnia 2009 r.

Termin 30-stu dni odpowiedzi na reklamację zostanie zachowany, jeżeli operator najpóźniej w 30-tym dniu nada odpowiedź na reklamację w urzędzie pocztowym.

 

  • Drukuj do PDF
  • CIK © UKE 2009 - 2014; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • mapa serwisu
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • twitter
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie