• dodaj do:
    • facebook
    • twitter
    • gogole+
    • linkedin

Premium Rate

2017-08-16
Smsy premium - postępowanie UOKiK

Informacja jak można powiadomić UOKiK o smsach, które wprowadziły Cię w błąd.

2017-06-01
Gdzie można zgłosić stronę internetową, która wykorzystywana jest do popełniania oszustwa?

Każdą stronę, która w odczuciu użytkownika Internetu wykorzystywana jest do popełniania przestępstw, można zgłaszać do najbliższej jednostki Policji.

2017-06-01
Gdzie można zgłosić stronę internetową, której treść wprowadza w błąd?

Każdą stronę, której treść w odczuciu użytkownika Internetu wprowadza w błąd, np. co do charakteru lub kosztu oferowanej usługi, można zgłaszać do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

2017-06-01
Czy podanie na stronie internetowej numeru telefonu jest bezpieczne?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy podanie numeru telefonu na stronie internetowej jest bezpieczne. Jeżeli abonent robi to rozważnie, wówczas ryzyko nieprzewidzianych konsekwencji, takich jak uruchomienie niechcianych usług o podwyższonej opłacie (Premium Rate) jest minimalne.

2017-06-01
Co zrobić, gdy ze zwykłego numeru telefonu abonent otrzymał wiadomość SMS z informacją o aktywowaniu subskrypcji, mimo że nie uruchamiał takiej usługi?

Jeżeli ze zwykłego numeru telefonu lub bramki internetowej abonent otrzymał wiadomość SMS z informacją o uruchomieniu subskrypcji i sposobie jej dezaktywowania, mimo że takiej usługi nie uruchamiał, to nie powinien wysyłać zwrotnej wiadomości SMS. 

2017-06-01
Co zrobić, gdy abonent otrzymuje wiadomości SMS, sugerujące wygranie nagrody, wzięcie udziału w konkursie itp.?

Jeżeli abonent nie brał udziału w żadnym konkursie, nie składał zamówienia na horoskop itp., a mimo to otrzymał wiadomość SMS o wygraniu nagrody, przygotowanym horoskopie itp., to nie powinien pochopnie odpowiadać na takie wiadomości.

2017-06-01
Czy można zablokować usługi o podwyższonej opłacie?

Tak, na żądanie abonenta operator ma obowiązek bezpłatnie zablokować usługi o podwyższonej opłacie (Premium Rate).

2017-06-01
Co zrobić, gdy operator niesłusznie obciążył abonenta opłatami za usługi o podwyższonej opłacie?

Jeżeli abonent ma wątpliwości co do poprawności naliczonych przez operatora opłat za usługi o Premium Rate, w pierwszej kolejności powinien złożyć reklamację do swojego dostawcy usług telekomunikacyjnych.

2017-06-01
W jaki sposób można wyłączyć subskrypcję?

Subskrypcję można dezaktywować poprzez wysłanie na dany numer bezpłatnej wiadomości SMS, najczęściej o treści STOP.

2017-06-01
Czy subskrypcja może być aktywowana samoistnie, bez udziału użytkownika?

Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Może jednak wystąpić w szczególnych okolicznościach.

2017-06-01
Czy można aktywować subskrypcję bez konieczności podawania numeru telefonu?

Tak, istnieje techniczna możliwość aktywacji subskrypcji bez konieczności podawania przez abonenta numeru telefonu.

2017-06-01
W jaki sposób można aktywować subskrypcję wiadomości SMS?

Subskrypcję można aktywować na kilka sposobów.

2017-06-01
Co to jest subskrypcja przychodzących, płatnych wiadomości SMS?

Subskrypcja przychodzących, płatnych wiadomości SMS to usługa o podwyższonej opłacie, w ramach której abonent otrzymuje uprzednio zamówioną treść, np. wróżby, prognozy pogody, informacje o wydarzeniach w Polsce i na świecie itp.

2017-06-01
Jakie są koszty usług głosowych o podwyższonej opłacie, świadczonych na numeracji 70x xxx xxx?

Połączenie na numer 70x xxx xxx może kosztować do około 10 zł brutto za minutę połączenia lub za całe połączenie. Dokładne informacje o kosztach abonent może znaleźć w cenniku wykupionej przez siebie oferty.

2017-06-01
Jakie są rodzaje usług SMS o podwyższonej opłacie (SMS Premium Rate)?

Usługi o podwyższonej opłacie, świadczone za pomocą wiadomości SMS/MMS (SMS/MMS Premium Rate), można podzielić na 2 rodzaje: wychodzące i przychodzące.

2017-06-01
Co to są usługi Premium Rate?

Premium Rate to usługi telekomunikacyjne o podwyższonej opłacie. Są świadczone na tzw. „numerach specjalnych”.

2017-06-01
Jakie są koszty usług SMS/MMS o podwyższonej opłacie?

Koszty usług o podwyższonej opłacie należy sprawdzić w Cenniku operatora.  Wysokość opłaty można oszacować w prosty sposób, na podstawie numeru.


  • CIK © UKE 2009 - 2017; POLITYKA COOKIE >
    Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15
    pod numerem telefonu: 22 330 4000
    (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego)
    • rss
    • kontakt z cik
    • serwis UKE
    • facebook
    • youtube
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie