Aplikacja stacjonarna umożliwia przeprowadzenie pomiarów certyfikowanych oraz wygenerowanie Raportu z certyfikowanych pomiarów jakości usługi dostępu do internetu. Raport może być wykorzystany przez konsumentów, m.in. w postępowaniu reklamacyjnym lub gdy korzystają z innych środków ochrony prawnej. Wyniki z certyfikowanych pomiarów mogą być, ze względu na szczególną wartość dowodową raportu, wykorzystane na potrzeby ewentualnego sporu z dostawcą.
Kto może skorzystać z aplikacji?
Z aplikacji dostępnych w ramach systemu pomiarowego korzystać mogą wszyscy użytkownicy, niezależnie od tego czy są przedsiębiorcą czy konsumentem.
Jednak jedynie konsumenci mogą wykorzystać wyniki z aplikacji stacjonarnej w celu wykazania nienależytego wykonania umowy.
Co sprawdza aplikacja stacjonarna?
- prędkość wysyłania danych (upload);
- prędkość pobierania danych (download);
- opóźnienie;
- zmienność opóźnienia.
Aplikacja stacjonarna pozwala zrobić pomiar usługi, jednocześnie monitorując warunki w jakich pomiar był realizowany. Aplikacja sprawdza m.in. obciążenie procesora, rodzaj karty sieciowej, obecność aktywnych łącz VPN, natężenie generowanego ruchu, liczbę urządzeń w sieci domowej użytkownika.
Czy korzystając z aplikacji mogę zmierzyć wyłącznie jakość internetu stacjonarnego?
Nie, dzięki aplikacjom użytkownik może zmierzyć jakość usług zarówno w sieciach stacjonarnych jak i niestacjonarnych. Jednak tylko pomiar internetu stacjonarnego, wykonany przez aplikację stacjonarną, może uzyskać status pomiaru certyfikowanego.
Jakie dane są przetwarzane?
W związku z funkcjonowaniem aplikacji stacjonarnej przetwarzane są szczegółowe dane na temat urządzenia końcowego (terminala), na którym wykonywane są pomiary, w tym m.in. adres IP, informacje o procesorze, systemie operacyjnym, a także informacje o aplikacjach działających w tle.
Aby zweryfikować zakres przetwarzanych danych i poznać zasady ich przetwarzania należy zapoznać się z Polityką prywatności.