#keepCTRL - Centrum Informacji Konsumenckiej

Infolinia

  • infolinia: 22 330 4000(tonowo 1)  
    czynna w dni robocze: 10:00 – 14:00

Ustawienia

Social Media

Przełącznik języków

Trzy młode osoby ze smartfonami

#keepCTRL

Przemoc, hejt, patostream, sexting – to tylko część zjawisk, z jakimi dzisiejsza młodzież styka się korzystając z internetu. Dlatego ruszyliśmy z nowym projektem edukacyjnym Klikam z głową #keepCTRL, w ramach którego ostrzegamy dzieci i ich opiekunów przed niebezpiecznymi zjawiskami w sieci i uczymy jak odpowiedzialnie korzystać z internetu.

Prawie 9 na 10 dzieci korzysta na co dzień z internetu. Służy on im przede wszystkim do grania online (69 proc.), słuchania muzyki (59 proc.) oraz oglądania filmów (53 proc.). Z badania konsumenckiego dzieci przeprowadzonego na zlecenie UKE wynika, że  nieodpowiednie do wieku treści, jakie dzieci najczęściej napotykały w sieci, to przemoc i okrucieństwo, nagość oraz akty seksualne. Według przeważającej części rodziców, w internecie jest zbyt dużo przemocy, seksu i przekleństw. Przy czym mniej niż połowa rodziców stosuje kontrolę rodzicielską w kontekście korzystania przez dzieci z internetu.

Efektem kontaktu z nieodpowiednimi treściami mogą być problemy z nauką, zaburzenia emocjonalne, wyobcowanie, kompleksy oraz problemy zdrowotne. Dlatego tak istotna jest edukacja dzieci i ich opiekunów w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu.

Akcja Klikam z głową #keepCTRL jest skierowana do dzieci w klasach 6-8. Ma na celu zwrócenie uwagi na takie zjawiska jak wyzwania w sieci, sexting/sextortion, hejt oraz FOMO, MOMO, FOJI i JOMO. W ramach kampanii edukacyjnej UKE powstały cztery filmy ukazujące wyżej wymienione zjawiska. Pokazujemy je młodzieży podczas specjalnych zajęć prowadzonych w szkołach w całej Polsce. Pokazom towarzyszą spotkania z ekspertami UKE, którzy doradzają jak chronić się przed cyberprzemocą.

Jesteś zainteresowany warsztatami z ekspertami UKE? Kliknij tutaj, aby zgłosić szkołę.