25 lat funkcjonowania Rzeczników Konsumentów

25 lat funkcjonowania Rzeczników Konsumentów

Kim jest konsument? Konsument to Ty i ja. Wszyscy korzystamy z usług, zawieramy umowy, kupujemy towary, składamy reklamację. Mamy swoje prawa i mamy pewne obowiązki. Jednak konsumenci nie zawsze wiedzą jakie prawa im przysługują i często są na słabszej pozycji w sporze z dużą korporacją albo małą firmą, która zabiega o nas tylko do momentu zawarcia z nami umowy lub sprzedania towaru.

Właśnie po to na rynku są urzędy i organizacje, których zadaniem jest dbanie o prawa konsumentów, i pilnowanie by przedsiębiorcy działali w granicach prawa. Jedną z takich instytucji jest Rzecznik Konsumentów. Z okazji 25-lecia funkcjonowania Rzeczników Konsumentów wzięliśmy udział w konferencji organizowanej przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Elblągu i Akademię Nauk Stosowanych w Elblągu.

Konferencję otworzyli Prezydent Elbląga – Michał Missan Facebook , rektor ANS - dr inż. Jarosław Niedojadło oraz dyrektor Instytutu Ekonomicznego ANS – dr hab. Krzysztof Sidorkiewicz.

O działaniach UKE i zmianach dla konsumentów związanych z wejściem w życie ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej mówiła Milena Górecka - naczelnik z Departamentu Polityki Konsumenckiej.

O ochronie konsumentów i współpracy z rzecznikami konsumentów mówili również przedstawiciele Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Rzecznik Finansowy , Europejskie Centrum Konsumenckie Polska - ECK Polska , Inspekcji Handlowej i Komendy Miejskiej Policji w Elblągu.