Kwiecień  z UKE w PJM - Centrum Informacji Konsumenckiej

Infolinia

  • infolinia: 22 330 4000(tonowo 1)  
    czynna w dni robocze: 10:00 – 14:00

Ustawienia

Social Media

Przełącznik języków

Zdjęcie grupowe z dziećmi

Kwiecień z UKE w PJM

W kwietniu przeprowadziliśmy warsztaty w PJM „Klikam z głową” oraz „Wiem, co podpisuję” dla osób Głuchych i Słabosłyszących.

Klikam z głową
Odwiedziliśmy uczniów Specjalnego  Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 im. Plutonu Głuchoniemych AK dla Dzieci i Młodzieży Słabosłyszącej i Niesłyszącej w Kaliszu. Rozmawialiśmy o tym czym jest fonoholizm, poznaliśmy sposoby  ochrony przed wirusami komputerowymi i  tworzyliśmy bezpieczne hasła. Wyjaśniliśmy jak sprawdzić koszt SMS-a Premium i nie dać się oszukać.  Poruszyliśmy również temat negatywnych zjawisk w cyberświecie, jakimi są hejt czy stalking.

Wiem, co podpisuję
Na zaproszenie Polskiego Związku Głuchych Odział w Kaliszu  zorganizowaliśmy wykład „Wiem, co podpisuję”, w których udział wzięli dorośli oraz uczniowie technikum ze szkoły OSW nr 2 w Kaliszu. Rozmawialiśmy, m.in. o zawieraniu umów telekomunikacyjnych. Na co należy zwrócić uwagę podczas rozmowy z konsultantem,  jak sprawdzić  koszt SMS-a Premium, a także koszt połączeń w roamingu i poza UE.

Osoby Głuche mogą zgłaszać do UKE problemy związane z usługami telekomunikacyjnymi za pośrednictwem wideo tłumacza. Na kanale „UKE Regulator”, na platformie YouTube dostępne są filmy w PJM wraz z napisami.

Dziękujemy za zainteresowanie i zaangażowanie.