Światowy Dzień Konsumenta - Centrum Informacji Konsumenckiej

Infolinia

  • infolinia: 22 330 4000(tonowo 1)  
    czynna w dni robocze: 10:00 – 14:00

Ustawienia

Social Media

Przełącznik języków

Światowy Dzień Konsumenta w Legnicy

Światowy Dzień Konsumenta

Konsumenci to my wszyscy podkreślił John F. Kennedy podczas przemówienia wygłoszonego w 1962 r. w Kongresie Stanów Zjednoczonych. Przemówienie dotyczyło projektu ustawy o ochronie praw konsumenta. Sformułowano wówczas podstawowe prawa konsumentów: do informacji, do wyboru, do bezpieczeństwa i do reprezentacji.

Pierwszy raz obchody Światowego Dnia Konsumenta odbyły się w 1983 r., w rocznicę przemówienia prezydenta Kennedy’ego.

Zawieramy umowy, korzystamy z usług, składamy reklamacje. Rynek telekomunikacyjny jest uznawany za jeden z najszybciej i najdynamiczniej rozwijających się rynków. Tradycyjne usługi są zastępowane coraz to nowszymi rozwiązaniami. To wszystko sprawia, że jako konsumenci mamy większe możliwościk ale jesteśmy narażeni na coraz to nowe niebiezpieczeństwa. To doskonała okazja by przypomnieć jak ważna jest edukacja.

W tym tygodniu w ramach obchodów ŚDK spotykaliśmy się z konsumentami. Na zaproszenie Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Legnicy wzięliśmy udział w Legnickim Dniu Konsumenta. W obchodach udział wziął Prezydent Miasta Legnicy, przedstawiciele Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Komendy Miejskiej Policji oraz eksperci Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Odwiedziliśmy m.in.:

  • Łódzki Oddział Polskiego Związku Głuchych (zajęcia były prowadzone w Polskim Języku Migowym)
  • Uniwersytet Trzeciego Wieku w Brzegu
  • Uniwersytet Trzeciego Wieku w Warszawie Wesołej