Światowy Dzień Konsumenta w Szczecinie
18 marca 2024
Światowy Dzień Konsumenta przypadający na dzień 15.03.2024 r. był wspaniałą okazją, aby instytucje wspierające Konsumentów wymieniły się doświadczeniami, które pozwolą na polepszenie, jakości świadczonej pomocy. Chcemy edukować, wspierać i pomagać najlepiej jak tylko potrafimy.
Tegoroczne obchody Dnia Konsumentów zbiegły się z okrągłą 25 rocznicą powstania instytucji Rzecznika Konsumentów. W Szczecinie od dnia 15 października 1999r. funkcję tę niezmiennie pełni Pani Longina Kaczmarek, na której zaproszenie przedstawiciele Delegatury UKE w Szczecinie: Dyrektor Wojciech Rymer, Naczelnik Wydziału Spraw Konsumenckich Jacek Jarocki oraz pracownicy tego wydziału: Andrzej Żukowski i Anna Gottfried-Stankiewicz, mogli pochwalić się swoimi osiągnięciami w zakresie pomocy Konsumentom.
Wystąpienie Dyrektora Wojciecha Rymera ukazywało pełne spektrum spraw, z którymi muszą mierzyć się Konsumenci, korzystający z usług pocztowych i telekomunikacyjnych. Podkreślało także, jak istotną bronią w walce z nieuczciwymi przedsiębiorcami i ich praktykami handlowymi jest właściwa edukacja.
Gośćmi obchodów ćwierćwiecza istnienia biura, kierowanego przez Longinę Kaczmarek, byli przedstawiciele Delegatury UOKiK w Gdańsku i Poznaniu, rzecznicy konsumentów z różnych miast i powiatów województwa Zachodniopomorskiego, komendant Miejski Policji w Szczecinie, a także przedstawiciele instytucji, na co dzień współpracujących z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów: Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Szczecinie, Urzędu Regulacji Energetyki, Federacji Konsumentów, Wydziału Prawa Uniwersytetu Szczecińskiego.
Dziękujemy, że mogliśmy znaleźć się w tak szacownym gronie prelegentów. Obiecujemy nieustannie i z pasją rozwijać się w świadczeniu pomocy na rzecz Konsumentów.