Szkolenie dla Rzeczników Konsumentów

Szkolenie dla Rzeczników Konsumentów

W UKE ochrona praw konsumentów jest jednym z kluczowych priorytetów. Angażujemy się w podnoszenie kompetencji cyfrowych społeczeństwa, edukujemy na temat praw i obowiązków oraz współpracujemy z instytucjami zajmującymi się ochroną konsumentów.

4 marca spotkaliśmy się z rzecznikami konsumentów z województwa śląskiego, aby omówić nowe regulacje wynikające z Prawa komunikacji elektronicznej. Naczelnik Milena Górecka z Departamentu Polityki Konsumenckiej przedstawiła m.in. nowe obowiązki dostawców usług komunikacyjnych, dotyczące przekazywania informacji przedumownych, podsumowania warunków umowy oraz zasad świadczenia usług w ramach ofert wiązanych. Agnieszka Osełka wyjaśniła kwestie związane z elementami umowy o świadczenie usług komunikacji elektronicznej.

Rzecznicy mieli także okazję zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi:
okresu obowiązywania umowy,
zasad automatycznego przedłużania umów,
naliczania odszkodowań,
zwrotu środków z doładowań,
usług z dodatkowym świadczeniem.

Spotkanie stanowiło przestrzeń do wymiany doświadczeń i omówienia problemów, z jakimi konsumenci zgłaszają się do rzeczników na co dzień.