Konferencja Prawa konsumenta w dobie epidemii COVID-19 i Forum ITU dla Europy - Centrum Informacji Konsumenckiej

Infolinia

  • infolinia: 22 330 4000(tonowo 1)  
    czynna w dni robocze: 08:15 – 16:15

Ustawienia

Social Media

Przełącznik języków

Konferencja widoczna na ekranie komputera

Konferencja Prawa konsumenta w dobie epidemii COVID-19 i Forum ITU dla Europy

Podczas konferencji online organizowanej przez PWSZ Elbląg i Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Elblągu rozmawialiśmy o prawach i obowiązkach konsumentów w dobie epidemii Covid-19.

Kiedy większość gospodarki dotknął kryzys, są branże, które rozwinęły się w imponującym tempie. Na pandemii skorzystał rynek e-commerce. Wzrosła liczba kont zakładanych bez wychodzenia z domu czy transakcji bezgotówkowych. Coraz więcej klientów załatwia też swoje sprawy urzędowe korzystając z profilu zaufanego.

Niestety pandemia koronawirusa pokazała coraz to bardziej kreatywne sposoby na wyłudzania danych do logowania do bankowości elektronicznej, wyłudzenia na BLIKa czy przejmowanie danych do logowania do serwisu społecznościowego.

O tym jak bezpiecznie korzystać z usług i chronić się przed phishingiem mówili dziś koledzy z Departamentu Polityki Konsumenckiej – Milena Górecka, Joanna Dubel i Arkadiusz Michałowski.

Dziś odbyło się również Forum ITU dla Europy na temat ochrony dzieci w internecie.

Uczestnicy tegorocznej edycji wydarzenia omawiali kwestie dotyczące bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni. Ewa Domańska w ramach sesji National approaches towards COP: Case studies and first experiences in roll-out of the COP guidelines and related materials, przedstawiła doświadczenia UKE dotyczące kampanii edukacyjnej Klikam z głową prowadzonej przez ekspertów UKE.