Czym różnią się pomiary certyfikowane od pomiarów niecertyfikowanych? - Centrum Informacji Konsumenckiej

Infolinia

  • infolinia: 22 330 4000(tonowo 1)  
    czynna w dni robocze: 08:15 – 16:15

Ustawienia

Social Media

Przełącznik języków

Czym różnią się pomiary certyfikowane od pomiarów niecertyfikowanych?

Wyniki z certyfikowanego pomiaru mogą być, ze względu na szczególną wartość dowodową, wykorzystane na potrzeby ewentualnego sporu z dostawcą.

Pomiar certyfikowany to pomiar, który spełnił wszystkie poniższe warunki, tj. został przeprowadzony:
•    w aplikacji dedykowanej dla systemu Windows lub macOS;
•    na łączu operatora stacjonarnego;
•    z użyciem karty sieciowej odpowiedniej do przepływności łącza (wymagana prędkość połączenia interfejsu sieciowego to 2500 Mb/s lub 1000 Mb/s dla maksymalnej prędkości z umowy poniżej 1000 Mb/s lub 100 Mb/s dla maksymalnej prędkości z umowy poniżej 80 Mb/s;
•    gdy obciążenie procesora przed pomiarem było mniejsze niż 20%;
•    gdy obciążenie procesora w trakcie pomiaru było mniejsze niż 85%;
•    gdy prędkość transmisji danych pochodząca od innych aplikacji nie była większa niż 2,5 Mb/s w każdym kierunku;
•    przy braku aktywnych połączeń wirtualnej sieci prywatnej (VPN);
•    przy braku aktywnego udostępniania internetu na urządzeniu końcowym użytkownika;
•    braku obecności innych urządzeń (poza routerem i komputerem użytkownika) w sieci;
•    przy podłączonym zasilaczu sieciowym AC w przypadku urządzenia z możliwością zasilania bateryjnego.

Pomiar niecertyfikowany to pomiar, który nie spełnił, któregoś z powyższych warunków i ma wyłącznie walor informacyjny.