Czy abonent może złożyć do operatora odwołanie od sposobu rozpatrzenia reklamacji? - Centrum Informacji Konsumenckiej

Infolinia

Ustawienia

Social Media

Czy abonent może złożyć do operatora odwołanie od sposobu rozpatrzenia reklamacji?

Tak, o ile regulamin świadczenia usług przewiduje taką możliwość. Pod względem prawnym postępowanie reklamacyjne jest postępowaniem jednoinstancyjnym.

W regulaminie świadczenia usług operator może określić tryb i formę składania odwołania oraz wyznaczyć termin, w jakim udzielana jest odpowiedź.

Jeżeli regulamin świadczenia usług nie przewiduje możliwości złożenia odwołania od sposobu rozpatrzenia reklamacji, wówczas operator nie ma obowiązku udzielać odpowiedzi.

W przypadku gdy odpowiedź na reklamację jest negatywna lub niesatysfakcjonująca, abonent może zwrócić się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w wnioskiem o interwencję lub przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich (postępowanie ADR).

 


Podstawa prawna: