Co powinna zawierać umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych? - Centrum Informacji Konsumenckiej

Infolinia

Ustawienia

Social Media

Co powinna zawierać umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych?

Elementy, które powinna zawierać umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych określone są w art. 56 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Zawarta pomiędzy abonentem a operatorem umowa między innymi powinna określać:

  • nazwę, adres i siedzibę operatora,
  • numer przydzielony abonentowi,
  • świadczone usługi ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową,
  • adres, na którym usługi są świadczone
  • termin rozpoczęcia świadczenia usług,
  • okres, na jaki umowa została zawarta,
  • sposoby dokonywania płatności*,
  • okres rozliczeniowy*,
  • tryb i warunki dokonywania zmian umowy oraz warunki jej przedłużenia i rozwiązania,
  • zakres odpowiedzialności operatora z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej*,
  • zasady, tryb i termin składania oraz rozpatrywania reklamacji*.

* Informacja w tym zakresie może znajdować się w regulaminie świadczenia usług, a nie w samej umowie

 


Podstawa prawna: