Czy abonent może bez konsekwencji wypowiedzieć umowę, jeżeli operator nie rozpoczął świadczenia usług stacjonarnych?
02 stycznia 2018
Tak, jeżeli w pierwszej kolejności abonent pisemnie wezwie operatora do spełnienia świadczenia (uruchomienia usługi telekomunikacyjnej), wyznaczając mu rozsądny, możliwy do spełnienia termin, i zaznaczając, że po jego upływie odstąpi od umowy.
Oświadczenie o takiej treści warto wysłać do operatora listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
Termin, jaki ma operator na uruchomienie usługi od momentu zawarcia umowy określony jest w umowie lub regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. Jeżeli termin ten nie zostanie dotrzymany, abonent może skorzystać z opisanego wyżej uprawnienia, jakie daje ustawa Kodeks cywilny, lub złożyć reklamację.
W przypadku otrzymania negatywnej lub niesatysfakcjonującej odpowiedzi na reklamację, abonent może zwrócić się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o interwencję.
Podstawa prawna:
- ustawa Prawo telekomunikacyjne
- Rozporządzenie w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej
- ustawa Kodeks cywilny