Czy abonent może bez konsekwencji wypowiedzieć umowę, jeżeli w miejscu jego zamieszkania/pracy nie ma zasięgu?
02 stycznia 2018
Nie, brak zasięgu lub słaby zasięg sieci nie są podstawą do rozwiązania umowy o świadczenie mobilnych usług telekomunikacyjnych.
Poziom zasięgu sieci uzależniony jest od wielu czynników, na które operator nie ma wpływu, np.: ukształtowanie terenu, gęstość zalesienia, aktualnie panująca pogoda, rodzaj zabudowy, obciążenie nadajników w danym momencie. Brak zasięgu sieci lub jej słaby zasięg nie musi wynikać z problemów technicznych po stronie operatora.
W związku z tym każda umowa o świadczenie mobilnych usług telekomunikacyjnych zawiera zastrzeżenie, że usługi świadczone są w ramach zasięgu sieci i jej możliwości technicznych. Brak zasięgu sieci w jednym miejscu nie jest równoznaczny z tym, że operator nie świadczy usług, gdyż sieć może być dostępna w innym miejscu.
W umowach o świadczenie mobilnych usług telekomunikacyjnych operator nie zobowiązuje się do świadczenia usług w konkretnej lokalizacji, np. w miejscu zamieszkania lub pracy.