Czy abonent może bez konsekwencji wypowiedzieć umowę, jeżeli została ona zawarta pod wpływem wprowadzającej w błąd reklamy?

Jeżeli upłynął termin 14 dni na odstąpienie od umowy, to rozwiązanie umowy bez konsekwencji z powodu wprowadzającej w błąd reklamy nie jest możliwe.

Usługi telekomunikacyjne świadczone są na podstawie zawartej przez abonenta umowy, a nie na podstawie treści reklamy.

Jeżeli umowa została podpisana w domu, to abonent ma możliwość odstąpienia od niej bez konsekwencji w terminie 14 dni. W tym czasie może on zweryfikować, czy warunki umowy odpowiadają jego oczekiwaniom.

Jeżeli umowa zawierana jest w salonie operatora, to abonent nie ma możliwości odstąpienia od niej w terminie 14 dni. Oznacza to, że przed jej podpisaniem abonent powinien się z nią zapoznać i sprawdzić, czy jest zgodna z jego oczekiwaniami.

W przypadku gdy abonent uważa, że reklama wprowadza w błąd, to sprawę taką może zgłosić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub do Komisji Etyki Reklamy.

 


Podstawa prawna:

  • ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów

 


Komisja Etyki Reklamy (ostatni dostęp: 02 stycznia 2018 r., godz. 10:58)