Czy operator może przetwarzać dane osobowe w celach marketingowych po rozwiązaniu umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych?
02 stycznia 2018
Tak, fakt rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych nie jest równoznaczny z wycofaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.
Każda umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawiera informacje o zakresie przetwarzania oraz udostępniania danych osobowych. Przy zawarciu umowy abonent może wyrazić zgodę lub odmówić przetwarzania jego danych w celach marketingowych.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych może być w każdej chwili odwołana. Pisemne oświadczenie w tej sprawie należy złożyć do operatora oraz innych podmiotów, które weszły w posiadanie danych osobowych na podstawie uprzednio wyrażonej w umowie zgody.
Pomoc w zakresie ochrony danych osobowych można uzyskać w Urzędzie Ochrony Danych Osobowych.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie o ochronie danych (RODO)