Reklamacje i skargi
-
W jakim terminie abonent może złożyć reklamację? rozwiń element
Reklamacja usługi telekomunikacyjnej może być złożona do operatora w terminie 12 miesięcy od dnia wystąpienia nieprawidłowości.
-
W jakiej formie abonent może złożyć reklamację? rozwiń element
Reklamacja usługi telekomunikacyjnej może być złożona pisemnie (osobiście lub pocztą), elektronicznie (o ile operator udostępnia taki kanał), telefonicznie lub ustnie w salonie operatora.
-
Czego może dotyczyć reklamacja usługi telekomunikacyjnej? rozwiń element
Zakres tematyczny reklamacji określony jest w § 1 pkt 1 Rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
-
Jakiego odszkodowania abonent może domagać się od operatora na drodze reklamacji? rozwiń element
Wysokość odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej powinna być określona w regulaminie usługi.
-
Co powinna zawierać reklamacja usługi telekomunikacyjnej? rozwiń element
Elementy, które powinna zawierać reklamacja określone są w § 4 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
-
Czy można w reklamacji żądać odszkodowania za straty moralne/materialne z tytułu niewykonania/nienależytego wykonania usługi? rozwiń element
Tak, jednakże operator może nie uwzględnić tego typu roszczeń. W takiej sytuacji abonent może dochodzić roszczeń z tytułu poniesionych strat moralnych lub materialnych przed sądem powszechnym.
-
Ile czasu operator ma na udzielnie odpowiedzi na reklamację? rozwiń element
Operator powinien rozpatrzyć reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.
-
Jak liczyć bieg terminu 30 dni na odpowiedź operatora na reklamację? rozwiń element
Termin 30 dni na odpowiedź operatora na reklamację liczy się od dnia następnego po dniu złożenia reklamacji.
-
Co powinna zawierać odpowiedź operatora na reklamację? rozwiń element
Elementy, które powinna zawierać odpowiedź operatora na reklamację określone są w § 7 ust. 2 Rozporządzenia w sprawie reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
-
W jakiej formie operator powinien odpowiedzieć na reklamację? rozwiń element
Forma odpowiedzi na reklamację zależy od tego, w jaki sposób abonent złożył reklamację.
-
Czy abonent może złożyć do operatora odwołanie od sposobu rozpatrzenia reklamacji? rozwiń element
Tak, o ile regulamin świadczenia usług przewiduje taką możliwość. Pod względem prawnym postępowanie reklamacyjne jest postępowaniem jednoinstancyjnym.
-
Co zrobić w sytuacji, gdy operator nie odpowiedział na reklamację w terminie 30 dni? rozwiń element
W przypadku przekroczenia terminu 30 dni na odpowiedź na reklamację uznaje się, że została ona uwzględniona.
-
Czy operator musi wypłacić odszkodowanie w określonej w reklamacji kwocie, jeżeli nie odpowiedział na nią w terminie 30 dni? rozwiń element
Jeżeli operator nie odpowiedział na reklamację w terminie 30 dni uznaje się, że została ona uwzględniona. W takiej sytuacji obowiązuje jednak zasada adekwatności roszczeń do poniesionych przez abonenta strat.
-
Gdzie można złożyć skargę na pracownika operatora? rozwiń element
Skargę na pracownika operatora/konsultanta infolinii można złożyć bezpośrednio do operatora.
-
Gdzie można zgłosić reklamę, która wprowadza abonentów w błąd? rozwiń element
Kwestie związane z publikowaniem/emitowaniem wprowadzających w błąd reklam można zgłaszać do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) lub do Komisji Etyki Reklamy.