Czy operator może nałożyć limity na pakiety w ramach RLAH (Roam Like At Home)?

W ramach zasady RLAH operator nie może nałożyć limitów na usługi pakietowe, dotyczące połaczeń telefonicznych oraz odbierania i wysyłania wiadomości SMS. Limity mogą być wprowadzone tylko w przypadku usługi dostępu do Internetu.

W ramach pakietowej usługi dostępu do Internetu operatorzy mogą wprowadzić w ramach tego samego pakietu danych odmienny limit danych dla usług w roamingu.

Operator nie ma jednak zupełnej swobody w kształtowaniu limitu danych w roamingu. Minimalna wysokość tego limitu jest powiązana z wysokością opłaty abonamentowej (kwotą doładowania w przypadku usług pre-paid) oraz wielkością pakietu danych.

Po przekroczeniu przyznanego limitu operator może naliczać dodatkowe opłaty.

Jeżeli abonent ma wątpliwości co do wielkości przyznanego pakietu, może złozyć do operatora reklamację. W przypadku gdy odpowiedź na reklamację jest niesatysfakcjonująca, abonent może zwrócić się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w wnioskiem o interwencję.

 


Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie PE i Rady ws. roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii