Telefon - Centrum Informacji Konsumenckiej

Infolinia

  • infolinia: 22 330 4000(tonowo 1)  
    czynna w dni robocze: 08:15 – 16:15

Ustawienia

Social Media

Przełącznik języków

Aktualności

  • Co zrobić w sytuacji, gdy operator sprzedał abonentowi wadliwy lub niezgodny z umową telefon?

    02 stycznia 2018

    Jeżeli abonent kupił u operatora wadliwy lub uszkodzony telefon, to z tego tytułu może złożyć reklamację u sprzedawcy lub producenta telefonu. Pomocy w tego typu sprawach udziela Rzecznik Konsumentów oraz Inspekcja Handlowa, do których abonent może się zgłosić. Więcej o: Co zrobić w sytuacji, gdy operator sprzedał abonentowi wadliwy lub niezgodny z umową telefon?

  • Czy operator ma obowiązek bezpłatnie zdjąć blokadę SIM-lock?

    02 stycznia 2018

    Nie, operator nie ma obowiązku zapewnienia abonentom możliwości bezpłatnego zdjęcia blokady SIM-lock. Więcej o: Czy operator ma obowiązek bezpłatnie zdjąć blokadę SIM-lock?

  • Czy można zablokować kartę SIM w przypadku jej zgubienia lub kradzieży?

    02 stycznia 2018

    Tak, w przypadku zgubienia lub kradzieży karty SIM, może ona zostać zablokowana przez operatora. W tym celu należy zgłosić się do biura obsługi klienta i wydać stosowną dyspozycję. Więcej o: Czy można zablokować kartę SIM w przypadku jej zgubienia lub kradzieży?

  • Jak zminimalizować ryzyko kupna kradzionego telefonu?

    02 stycznia 2018

    Istnieje kilka sposobów na zminimalizowanie ryzyka zakupu kradzionego telefonu komórkowego, jednakże całkowicie nie da się jego wyeliminować. Więcej o: Jak zminimalizować ryzyko kupna kradzionego telefonu?

  • Jak zablokować numer IMEI skradzionego telefonu komórkowego?

    02 stycznia 2018

    W pierwszej kolejności abonent powinien zgłosić fakt kradzieży do najbliższej jednostki policji i poprosić o wydanie zaświadczenia o dokonaniu zgłoszenia. Następnie powinien udać się do salonu operatora i wypełnić formularz zgłoszenia zablokowania numeru IMEI telefonu komórkowego. Więcej o: Jak zablokować numer IMEI skradzionego telefonu komórkowego?

  • Jak odblokować numer IMEI odnalezionego telefonu komórkowego?

    02 stycznia 2018

    W pierwszej kolejności abonent powinien uzyskać z komisariatu policji zaświadczenie o odnalezieniu uprzednio skradzionego urządzenia. Następnie powinien udać się do salonu operatora i wypełnić formularz zgłoszenia odblokowania numeru IMEI telefonu komórkowego. Więcej o: Jak odblokować numer IMEI odnalezionego telefonu komórkowego?

  • Dlaczego używanie polskich znaków w wiadomości SMS skraca jej maksymalną długość?

    02 stycznia 2018

    Każda wiadomość SMS mieści maksymalnie 1120 bitów. Standardowo stosowane jest kodowanie 7-bitowe (1 znak = 7 bitów), co daje do dyspozycji 160 znaków na wiadomość SMS. Użycie polskich znaków skraca jej długość, gdyż automatycznie zmieniane jest w nich kodowanie na 16-bitowe (1 znak = 16 bitów), co daje 70 znaków na wiadomość SMS. Więcej o: Dlaczego używanie polskich znaków w wiadomości SMS skraca jej maksymalną długość?

  • Dlaczego wiadomość SMS nie może być dłuższa niż 160 znaków?

    02 stycznia 2018

    Wiadomość SMS nie może być dłuższa niż 160 znaków, gdyż taki standard obowiązuje w sieciach GSM. Jest on zgodny z normami technologicznymi Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych ETSI (European Telecommunications Standards Institute). Więcej o: Dlaczego wiadomość SMS nie może być dłuższa niż 160 znaków?