Co zrobić, gdy podczas rozmowy telefonicznej zawarty został aneks, którego warunki są inne niż te przedstawione przez telefon?

Jeżeli abonent zawarł aneks przez telefon, może żądać realizacji przez operatora warunków, które przedstawione zostały podczas rozmowy telefonicznej. W tym celu można złożyć reklamację.

Jeśli odpowiedź na reklamację będzie negatywna lub niesatysfakcjonująca, abonent może zwrócić się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o interwencję lub przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich (postępowanie ADR).

W sytuacji gdy operator nie będzie w stanie spełnić obiecanych w rozmowie warunków lub przedstawić innej, równorzędnej oferty, gdyż np. takiej nie posiada, powinien umożliwić abonentowi rozwiązanie aneksu bez konsekwencji. Dodatkowo abonent może złożyć do operatora skargę na pracownika, który przedstawił mu niemożliwe do spełnienia warunki.