Reklamacje i odszkodowania
-
Przesyłka dotarła uszkodzona - co dalej? rozwiń element
W sytuacji, kiedy przesyłka dotarła do nas uszkodzona lub z ubytkiem zawartości podstawą reklamacji jest protokół spisany w obecności pracownika operatora, który ją dostarczył. Jeżeli uszkodzenia nie były widoczne na zewnątrz przesyłki przy jej przyjęciu musimy je zgłosić operatorowi pocztowemu nie później niż 7 dni po otrzymaniu przesyłki.
-
Co zrobić gdy przesyłka zaginie? rozwiń element
W przypadku zaginięcia przesyłki pocztowej można wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka pocztowa została nadana. Należy pamiętać, że prawo wniesienia reklamacji przysługuje nadawcy albo adresatowi, przy czym, aby adresat mógł wnieść z tego tytułu reklamację, nadawca musi zrzec się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń.
-
Czy przysługuje mi odszkodowanie za zaginięcie przesyłki? rozwiń element
Jeżeli usługa pocztowa nie została wykonana, tj. w sytuacji utraty przesyłki pocztowej, zgodnie z Prawem pocztowym, w każdym przypadku przysługuje odszkodowanie, jednakże jego wysokość jest uzależniona od rodzaju usługi w ramach, której przesyłka została nadana.
-
Czy operator pocztowy wypłaci odszkodowanie w żądanej wysokości jeżeli nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie? rozwiń element
Nieudzielenie przez operatora pocztowego odpowiedzi na reklamację w terminie skutkuje uznaniem reklamacji i wypłatą odszkodowania w wysokości wynikającej z przepisów Prawa pocztowego, czy regulaminu świadczenia usług pocztowych.
-
Czy procedura reklamacyjna różni się jeżeli dotyczy przesyłki zagranicznej, nadanej w ramach powszechnej usługi pocztowej? rozwiń element
W sytuacji świadczenia powszechnej usługi pocztowej w obrocie zagranicznym pierwszeństwo mają zasady określone w międzynarodowych przepisach pocztowych.