Internet
-
Czy operator ma obowiązek świadczyć usługę internetową? rozwiń element
Nie, operator nie ma obowiązku świadczenia usługi internetowej.
-
Czy operator odpowiada za uszkodzony podczas burzy modem/router/komputer? rozwiń element
Nie, operator nie odpowiada za szkody powstałe w skutek tzw. siły wyższej.
-
Ile czasu ma operator na usunięcie awarii usługi internetowej? rozwiń element
Termin usunięcia awarii powinien być wskazany przez operatora w warunkach umowy. Przepisy prawa nie określają tego terminu.
-
Czym różni się szybkość transferu/transmisji danych od przepustowości łącza? rozwiń element
Przepustowość łącza to „paczka” danych (ilość danych w jednej przesyłce), a szybkość transmisji danych (przepływność łącza) to prędkość, z którą ta „paczka” się przemieszcza.
-
Czy korzystanie z ogólnodostępnych hotspotów Wi-Fi jest bezpieczne? rozwiń element
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy korzystanie z ogólnodostępnych hotspotów Wi-Fi jest bezpieczne. Jeżeli abonent robi to rozważnie, wówczas ryzyko negatywnych konsekwencji jest minimalizowane.
-
Gdzie zgłosić sprawę związaną z funkcjonowaniem poczty elektronicznej (e-mail)? rozwiń element
Sprawy związane z funkcjonowaniem poczty elektronicznej należy zgłaszać bezpośrednio do administratora portalu pocztowego. Pomoc w tym zakresie można uzyskać u miejscowo właściwego Rzecznika Konsumentów. Więcej o: Gdzie zgłosić sprawę związaną z funkcjonowaniem poczty elektronicznej (e-mail)?