Aktualności

  • Czy operator ma obowiązek świadczyć usługę internetową?

    02 stycznia 2018

    Nie, operator nie ma obowiązku świadczenia usługi internetowej. Więcej o: Czy operator ma obowiązek świadczyć usługę internetową?

  • Jak przenieść usługę internetową do nowego operatora?

    02 stycznia 2018

    Obecnie obowiązujące przepisy ustawy Prawo telekomunikacyjne nie nakładają na operatorów obowiązku przenoszenia usługi dostępu do Internetu. Tym samym nie ma możliwości przeniesienia usługi internetowej. Więcej o: Jak przenieść usługę internetową do nowego operatora?

  • Czy operator może odmówić przeniesienia stacjonarnej usługi internetowej do innej lokalizacji?

    02 stycznia 2018

    Obecnie obowiązujące przepisy ustawy Prawo telekomunikacyjne nie nakładają na operatorów obowiązku przenoszenia usługi dostępu do Internetu do innej lokalizacji. Tym samym nie ma możliwości przeniesienia usługi internetowej w inne miejsce. Więcej o: Czy operator może odmówić przeniesienia stacjonarnej usługi internetowej do innej lokalizacji?

  • Czy operator odpowiada za uszkodzony podczas burzy modem/router/komputer?

    02 stycznia 2018

    Nie, operator nie odpowiada za szkody powstałe w skutek tzw. siły wyższej. Więcej o: Czy operator odpowiada za uszkodzony podczas burzy modem/router/komputer?

  • Ile czasu ma operator na usunięcie awarii usługi internetowej?

    02 stycznia 2018

    Termin usunięcia awarii powinien być wskazany przez operatora w warunkach umowy. Przepisy prawa nie określają tego terminu. Więcej o: Ile czasu ma operator na usunięcie awarii usługi internetowej?

  • Czym różni się szybkość transferu/transmisji danych od przepustowości łącza?

    02 stycznia 2018

    Przepustowość łącza to „paczka” danych (ilość danych w jednej przesyłce), a szybkość transmisji danych (przepływność łącza) to prędkość, z którą ta „paczka” się przemieszcza. Więcej o: Czym różni się szybkość transferu/transmisji danych od przepustowości łącza?

  • Czy korzystanie z ogólnodostępnych hotspotów Wi-Fi jest bezpieczne?

    02 stycznia 2018

    Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy korzystanie z ogólnodostępnych hotspotów Wi-Fi jest bezpieczne. Jeżeli abonent robi to rozważnie, wówczas ryzyko negatywnych konsekwencji jest minimalizowane. Więcej o: Czy korzystanie z ogólnodostępnych hotspotów Wi-Fi jest bezpieczne?

  • Gdzie zgłosić sprawę związaną z funkcjonowaniem poczty elektronicznej (e-mail)?

    02 stycznia 2018

    Sprawy związane z funkcjonowaniem poczty elektronicznej należy zgłaszać bezpośrednio do administratora portalu pocztowego. Pomoc w tym zakresie można uzyskać u miejscowo właściwego Rzecznika Konsumentów. Więcej o: Gdzie zgłosić sprawę związaną z funkcjonowaniem poczty elektronicznej (e-mail)?