Premium Rate
-
Co się dzieje gdy abonent przekroczy limit kosztów na usługi o podwyższonej opłacie? rozwiń element
W przypadku przekroczenia przez abonenta wyznaczonego progu kwotowego operator ma obowiązek natychmiastowego zablokowania usług Premium Rate.
-
Czy można znieść limit kosztów na usługi o podyższonej opłacie? rozwiń element
Tak, operator ma obowiązek oferować możliwość nielimitowanego korzystania z usług o podyższonej opłacie.
-
Czy można odblokować usługi o podyższonej opłacie po przekroczeniu wcześniej wyznaczonego progu kwotowego? rozwiń element
Tak. W tym celu należy zgłosić się do operatora i określić wyższy limit kwotowy.
-
Czy operator może żądać zapłaty za zrealizowane usługi o podwyższonej opłacie mimo założonej blokady? rozwiń element
Nie, operator nie może żądać od abonenta pokrycia kosztów usług o podwyższonej opłacie, jeżeli te zostały zrealizowane mimo aktywnej blokady.
-
Czy można aktywować subskrypcję bez konieczności podawania numeru telefonu? rozwiń element
Tak, istnieje techniczna możliwość aktywacji subskrypcji bez konieczności podawania przez abonenta numeru telefonu
-
Gdzie można zgłosić stronę internetową, która wykorzystywana jest do popełniania oszustwa? rozwiń element
Każdą stronę, która w odczuciu użytkownika Internetu wykorzystywana jest do popełniania przestępstw, można zgłaszać do najbliższej jednostki Policji.
-
Gdzie można zgłosić stronę internetową, której treść wprowadza w błąd? rozwiń element
Każdą stronę, której treść w odczuciu użytkownika Internetu wprowadza w błąd, np. co do charakteru lub kosztu oferowanej usługi, można zgłaszać do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
-
Czy podanie na stronie internetowej numeru telefonu jest bezpieczne? rozwiń element
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy podanie numeru telefonu na stronie internetowej jest bezpieczne. Jeżeli abonent robi to rozważnie, wówczas ryzyko nieprzewidzianych konsekwencji, takich jak uruchomienie niechcianych usług o podwyższonej opłacie (Premium Rate) jest minimalne.
-
Co zrobić, gdy ze zwykłego numeru telefonu abonent otrzymał SMS'a o aktywowaniu subskrypcji, mimo że jej nie uruchamiał? rozwiń element
Jeżeli ze zwykłego numeru telefonu lub bramki internetowej abonent otrzymał wiadomość SMS z informacją o uruchomieniu subskrypcji i sposobie jej dezaktywowania, mimo że takiej usługi nie uruchamiał, to nie powinien wysyłać zwrotnej wiadomości SMS.
-
Co zrobić, gdy abonent otrzymuje wiadomości SMS, sugerujące wygranie nagrody, wzięcie udziału w konkursie itp.? rozwiń element
Jeżeli abonent nie brał udziału w żadnym konkursie, nie składał zamówienia na horoskop itp., a mimo to otrzymał wiadomość SMS o wygraniu nagrody, przygotowanym horoskopie itp., to nie powinien pochopnie odpowiadać na takie wiadomości.
-
Czy można zablokować usługi o podwyższonej opłacie? rozwiń element
Tak, na żądanie abonenta operator ma obowiązek bezpłatnie zablokować usługi o podwyższonej opłacie (Premium Rate). Dotyczy to zarówno płatnych i bezpłatnych oraz przychodzącyh i wychodzących wiadomości SMS i połączeń.
-
Co zrobić, gdy operator niesłusznie obciążył abonenta opłatami za usługi o podwyższonej opłacie? rozwiń element
Jeżeli abonent ma wątpliwości co do poprawności naliczonych przez operatora opłat za usługi o Premium Rate, w pierwszej kolejności powinien złożyć reklamację do swojego dostawcy usług telekomunikacyjnych.
-
Czy subskrypcja może być aktywowana samoistnie, bez udziału użytkownika? rozwiń element
Taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Może jednak wystąpić w szczególnych okolicznościach.
-
Czy można aktywować subskrypcję bez konieczności podawania numeru telefonu? rozwiń element
Tak, istnieje techniczna możliwość aktywacji subskrypcji bez konieczności podawania przez abonenta numeru telefonu.
-
Co to jest subskrypcja przychodzących, płatnych wiadomości SMS? rozwiń element
Subskrypcja przychodzących, płatnych wiadomości SMS to usługa o podwyższonej opłacie, w ramach której abonent otrzymuje uprzednio zamówioną treść, np. wróżby, prognozy pogody, informacje o wydarzeniach w Polsce i na świecie itp.
-
Jakie są koszty usług głosowych o podwyższonej opłacie, świadczonych na numeracji 70x xxx xxx? rozwiń element
Połączenie na numer 70x xxx xxx może kosztować do około 10 zł brutto za minutę połączenia lub za całe połączenie. Dokładne informacje o kosztach abonent może znaleźć w cenniku wykupionej przez siebie oferty.
-
Jakie są koszty usług SMS/MMS o podwyższonej opłacie? rozwiń element
Koszty usług o podwyższonej opłacie należy sprawdzić w Cenniku operatora. Wysokość opłaty można oszacować w prosty sposób, na podstawie numeru.
-
Czy można ustawić limit kosztów na usługi o podwyższonej opłacie? rozwiń element
Tak. W tym celu należy zgłosić się do operatora z odpowiednią dyspozycją.