Roaming i sieci satelitarne - Centrum Informacji Konsumenckiej

Infolinia

  • infolinia: 22 330 4000(tonowo 1)  
    czynna w dni robocze: 08:15 – 16:15

Ustawienia

Social Media

Przełącznik języków

Aktualności

  • Czy operator może nałożyć limity na pakiety w ramach RLAH (Roam Like At Home)?

    02 stycznia 2018

    W ramach zasady RLAH operator nie może nałożyć limitów na usługi pakietowe, dotyczące połaczeń telefonicznych oraz odbierania i wysyłania wiadomości SMS. Limity mogą być wprowadzone tylko w przypadku usługi dostępu do Internetu. Więcej o: Czy operator może nałożyć limity na pakiety w ramach RLAH (Roam Like At Home)?

  • Czy dostawca usług roamingowych musi informować abonenta o kosztach realizacji usług w danym kraju Unii Europejskiej i poza nią?

    02 stycznia 2018

    Tak, dostawcy usług roamingowych mają obowiązek informować abonenta o kosztach realizacji usług w danym kraju, niezależnie czy jest on częścią Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (UE/EOG), czy też nie. Więcej o: Czy dostawca usług roamingowych musi informować abonenta o kosztach realizacji usług w danym kraju Unii Europejskiej i poza nią?

  • Jak uniknąć wysokich kosztów transmisji danych w roamingu poza Unią Europejską?

    02 stycznia 2018

    Aby uniknąć wysokich kosztów transmisji danych w roamingu poza Unią Europejską oraz Europejskim Obszarem Gospodarczym (UE/EOG), abonent powinien wykupić u swojego operatora pakiet danych, przeznaczony do usługi roamingowej. Więcej o: Jak uniknąć wysokich kosztów transmisji danych w roamingu poza Unią Europejską?

  • Co zrobić w sytuacji, gdy będąc na terenie Polski operator rozliczył połączenia jak w roamingu poza Unią Europejską?

    02 stycznia 2018

    W pierwszej kolejności abonent powinien złożyć reklamację do swojego operatora. W przypadku otrzymania negatywnej lub niesatysfakcjonującej odpowiedzi, abonent może zwrócić się do Urzędu Komunikacji Elektronicznej z wnioskiem o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporów konsumenckich (postępowanie ADR). Więcej o: Co zrobić w sytuacji, gdy będąc na terenie Polski operator rozliczył połączenia jak w roamingu poza Unią Europejską?

  • Jaka jest różnica między roamingiem a siecią satelitarną?

    02 stycznia 2018

    Usługi telekomunikacyjne w roamingu realizowane są za pomocą naziemnych sieci komórkowych, natomiast połączenia w sieci satelitarnej realizowane są z wykorzystaniem sztucznych satelitów okołoziemskich. Więcej o: Jaka jest różnica między roamingiem a siecią satelitarną?

  • Czy operator sieci satelitarnej ma takie same obowiązki jak dostawca usług roamingowych?

    02 stycznia 2018

    Nie, na operatorach sieci satelitarnej nie ciążą obowiązki, które zgodnie z prawodawstwem Unii Europejskiej muszą realizować dostawcy usług roamingowych. Połączenia satelitarne nie są tożsame z połączeniami roamingowymi. Więcej o: Czy operator sieci satelitarnej ma takie same obowiązki jak dostawca usług roamingowych?

  • Jak można skorzystać z usług telekomunikacyjnych na promie/w samolocie?

    02 stycznia 2018

    Aby móc skorzystać z usług telekomunikacyjnych na otwartych wodach oraz w powietrzu, abonent powinien być zaopatrzony w telefon hybrydowy lub satelitarny, do których należy włożyć kartę SIM. Więcej o: Jak można skorzystać z usług telekomunikacyjnych na promie/w samolocie?

  • Jakie są koszty korzystania z usług w sieci satelitarnej?

    02 stycznia 2018

    W przypadku korzystania z sieci satelitarnej nie obowiązują ceny za realizację usług w roamingu, wskazane w tzw. Eurotaryfie, mimo że użytkownik znajduje się na terenie Unii Europejskiej. Więcej o: Jakie są koszty korzystania z usług w sieci satelitarnej?