Aktualności

  • Czy zmiana nazwy operatora, jego adresu lub siedziby jest zmianą warunków umowy?

    02 stycznia 2018

    Nie, zmiana nazwy operatora, jego adresu lub siedziby nie jest zmianą warunków umowy. Tym samym abonentowi nie przysługuje prawo wypowiedzenia umowy bez konsekwencji z powodu takich zmian. Więcej o: Czy zmiana nazwy operatora, jego adresu lub siedziby jest zmianą warunków umowy?

  • Jakich opłat może żądać operator w momencie rozwiązania umowy zawartej na czas określony?

    02 stycznia 2018

    Przedterminowe rozwiązanie umowy zawartej na czas określony może wiązać się dla abonenta z dodatkową opłatą, tzw. karą umowną. Więcej o: Jakich opłat może żądać operator w momencie rozwiązania umowy zawartej na czas określony?

  • Jakich opłat może żądać operator w momencie rozwiązania umowy zawartej na czas nieokreślony?

    02 stycznia 2018

    Rozwiązanie umowy zawartej na czas nieokreślony z reguły nie wiąże się dla abonenta z dodatkowymi opłatami. Więcej o: Jakich opłat może żądać operator w momencie rozwiązania umowy zawartej na czas nieokreślony?

  • Czy operator może przetwarzać dane osobowe w celach marketingowych po rozwiązaniu umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych?

    02 stycznia 2018

    Tak, fakt rozwiązania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych nie jest równoznaczny z wycofaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Więcej o: Czy operator może przetwarzać dane osobowe w celach marketingowych po rozwiązaniu umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych?

  • Czy operator może automatycznie przedłużyć umowę po upływie okresu jej obowiązywania?

    02 stycznia 2018

    Tak, operator może automatycznie przedłużyć umowę po upływie okresu jej obowiązywania, o ile w terminie wskazanym w umowie abonent pisemnie nie wyrazi innej woli. Więcej o: Czy operator może automatycznie przedłużyć umowę po upływie okresu jej obowiązywania?

  • Czy operator może automatycznie przedłużyć umowę na kolejny czas określony po upływie terminu jej obowiązywania?

    02 stycznia 2018

    Co do zasady tak. Obowiązujące przepisy nie zabraniają automatycznego przedłużania umowy na kolejny czas określony po upływie terminu jej obowiązywania. Więcej o: Czy operator może automatycznie przedłużyć umowę na kolejny czas określony po upływie terminu jej obowiązywania?

  • Czy operator może automatycznie przedłużyć umowę na czas nieokreślony po upływie terminu jej obowiązywania?

    02 stycznia 2018

    Tak, obowiązujące przepisy nie zabraniają automatycznego przedłużania umowy na czas nieokreślony po upływie terminu jej obowiązywania. Taka praktyka nie stanowi naruszenia dobrych obyczajów i nie jest uznawana za nieuczciwą praktykę rynkową. Więcej o: Czy operator może automatycznie przedłużyć umowę na czas nieokreślony po upływie terminu jej obowiązywania?

  • Co zrobić, gdy podczas rozmowy telefonicznej zawarty został aneks, którego warunki są inne niż te przedstawione przez telefon?

    02 stycznia 2018

    Jeżeli abonent zawarł aneks przez telefon, może żądać realizacji przez operatora warunków, które przedstawione zostały podczas rozmowy telefonicznej. W tym celu można złożyć reklamację. Więcej o: Co zrobić, gdy podczas rozmowy telefonicznej zawarty został aneks, którego warunki są inne niż te przedstawione przez telefon?