Kodowanie to język przyszłości. Stawiamy na rozwój kompetencji cyfrowych wśród dzieci i młodzieży, ucząc podstaw programowania.
Kształtujemy wyobraźnię i kreatywność przez naukę i zabawę. Zajęcia są inwestycją, bo kompetencje cyfrowe to warunek rozwoju nowoczesnego społeczeństwa informacyjnego i gospodarki cyfrowej.
Kampania jest skierowana do uczniów szkół podstawowych. Zajęcia odbywają się zarówno w siedzibie UKE w Warszawie, jak i w placówkach szkolnych. Prowadzimy także lekcje w nietypowych, inspirujących miejscach, np. muzeach i pociągach.
Narzędzia, z których korzystamy:
ScottieGO! -innowacyjna gra do nauki programowania dla najmłodszych. Jest połączeniem kartonowych klocków służących do pisania przez graczy programów oraz aplikacji, która pozwala zeskanować te programy i przekształcić je na ruch i zachowanie Scottiego oraz poznanych w grze innych bohaterów. Aplikacja wykorzystywana w grze stawia przed głównym bohaterem (Scottiem) rozmaite wyzwania. Gracz z klocków układa program. Następnie za pomocą aplikacji skanuje napisany program, wykonując jego zdjęcie lub rejestrując wideo. Aplikacja po zeskanowaniu programu wykonuje go, a gracz może się przekonać, czy problem został prawidłowo rozwiązany.
Photon – interaktywny robot edukacyjny, który w przystępny sposób wprowadza dzieci w świat programowania i nowych technologii. Photon łączy zabawę z nauką, umożliwiając programowanie jego ruchów, reakcji na bodźce oraz interakcji z otoczeniem za pomocą dedykowanych aplikacji.
Dzieci mogą programować robota, korzystając z intuicyjnych interfejsów dostosowanych do różnych poziomów zaawansowania – od prostych komend w formie graficznych bloczków po bardziej złożone instrukcje w językach programowania. Photon reaguje na dźwięki, światło, dotyk i przeszkody, co pozwala realizować różnorodne scenariusze edukacyjne.
Aplikacja prowadzi użytkowników przez serię zadań i wyzwań, które rozwijają logiczne myślenie, umiejętność rozwiązywania problemów i kreatywność. Dzięki interaktywnym ćwiczeniom dzieci mogą w praktyce sprawdzać efekty swoich programów, ucząc się przez działanie i eksperymentowanie.
Ozoboty – małe, inteligentne robociki, które wprowadzają dzieci w świat programowania w sposób wizualny i interaktywny. Uczymy dzieci podstaw kodowania i logicznego myślenia angażując je w realizację zadań wykorzystujących m.in. puzzle z określonymi komendami. Uczestnicy warsztatów realizują dwie misje, ziemską i kosmiczną, podczas których, na specjalnych planszach tworzą trasy dla Ozobota. Ozobot porusza się realizując określone polecenia na podstawie kodów kolorów. Wykorzystanie robota i puzzli oddziałuje wielozmysłowo i pozwalają organizować zajęcia dydaktyczne w nurcie STEAM.
Do programu można zgłaszać się pod adresem e-mail: edu@uke.gov.pl.